استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی - استاندار مرکزی: روند انتقال صنوف به شهرک خودرویی اراک تسریع شود
کد خبر: ۷۶۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 29 July 2019

 روند انتقال صنوف به شهرك خودرويي اراك  تسريع شود

 به گزارش تابناک مرکزی - آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوا اراک، گفت: روند انتقال صنوف مزاحم به شهرک خودرو در اراک کند است و مراجع متولی باید در این خصوص پاسخگو باشند.
آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: انتقال صنوفی که سال‌های متمادی در بخشی از شهر مستقر بوده اند دشواری ومقاومت‌های خاص خود را دارد اما، مدیریت شهری  باید از راهکار‌های قانونی و مناسب برای تسریع این مهم استفاده کند.

وی افزود: هزینه میلیاردی برای ساخت شهرک خودرویی اراک شده است و باید با رونق آن علاوه بر ساماندهی صنوف مزاحم اثربخشی آن در بهبود منظر شهری حس شود.

استاندار مرکزی گفت: نیاز است که  از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای تسریع در انتقال صنوف مزاحم  استفاده شود و در  نشست‌های آتی روند پیشرفت کار گزارش شود.

آقازاده افزود: مصوبات کارگروه لازم الاجرا است و اگر  تا نشست بعدی کندی‌ها جبران نشود اقدام قانونی اعمال شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح پیاده راه در اراک نظر‌های موافق و مخالفی را داشته که باید در این راستا هر اقدامی با نظر کارگروه و برنامه کارشناسی پیش برود.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت:: ۱۰ صنف مزاحم در شهرک خودرویی اراک مستقر شده  که از مجموعه مشاغل نمایشگاهی هستند و اقدام اثرگذاری در این خصوص انجام نشده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل جاده‌ای شهرداری اراک در این نشست گفت: ۳۵۰ واحد صنوف مزاحم آماده انتقال به شهرک خودرویی اراک هستند.

 خسروی افزود: تاکنون حدود  ۳۰ واحد صنفی  در شهرک خودرویی اراک مستقر شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد انگیزه لازم و مشوق‌های خاص برای انتقال صنوف مزاحم مشمول به شهرک خوردویی باید فراهم شود و این مهم با اجبار پا نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر نیز در ادامه این نشست گفت: برای کمک به رفع آلایندگی هوا اراک بخش پخت آند سازی آلومینیوم از طرح این صنعت جدا شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار